zondag 14 juni 2015

Hollandse gazpacho met koolrabi en Noordzeegarnalen

Dat is nu mijn ideaal: global ideas, local production. Ik kon me niet voorstellen dat je niet ook andere koude soepen kon maken en aangezien het koolrabiseizoen eindelijk begonnen is wilde ik daar iets mee. Brede grijns toen ik deze vond: koude koolrabisoep met Noordzeegarnalen. Noem het gazpacho en Restaurant Wereldwijd streelt de tong zonder het milieu ernstig schade toe te brengen. Wat jammer - en gek - dat er nog geen MSC Noordzeegarnalen zijn. Verassend lekker in elk geval deze soep. Maak 'm een dag van te voren als je 'm écht koud wilt hebben, maar lauw gaat ook best. Ik fantaseer nog over variaties met een takje zeekraal en gekruid met majoraan. En misschien nog een spoortje pittig gemaakt broodkruim. Ik weet het nog niet maar ik ga deze vaker maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten