woensdag 10 september 2014

Ik moet iets met meirapen (herfstrapen?)

Kreeg meiraapjes van volkstuinvriendin. In september. Schijnt te kunnen. Ook wel meiknolletjes of knolrapen genoemd, niet te verwarren met met koolrabi, een echter zomergroente, en de koolraap. Die laatste schijnt zo te heten omdat het een winterharde kruising met een kool is. Maar dat terzijde. Ik heb wat recepten opgezocht. Ik zie veel salades met de meiraap rauw, maar dat lijkt me toch meer iets voor de zachte voorjaarsvariant. Curry? Laat die ingevlogen peultjes maar vast weg. Sliptongetjes met een herfstraapstamppotje eronder? Of toch maar weer soep? Deze romige met geroosterde salie en appel ziet er smakelijk uit. Of deze met bacon, minder spannend maar vast effectief.

1 opmerking:

  1. Hallo Pjotr,
    Ik zag dat je mijn linkje geplaatst had, leuk! Ben je er al achter wat je ermee gaat maken? Ik had het recept van hello fresh, en vond het erg lekker! :)

    BeantwoordenVerwijderen